Przejdź do treści
Działania i rezultaty

Diagnoza potrzeb – wzmacnianie współpracy w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy (badania)

Diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny (badania): Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu.

Celem głównym badań pierwszej edycji badań w roku 2024 była diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru automatyki przemysłowej.

Po zapoznaniu się z zawartością publikacji z roku 2024, Czytelnik uzyska odpowiedzi na poniższe pytania:
  1. Jak przez poszczególne strony – uczestników współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy postrzegane jest szkolnictwo zawodowe?
  2. Jak strony współpracy oceniają szanse na znalezienie pracy przez absolwentów szkół zawodowych, którzy ukończyli naukę w zawodach szkolnictwa branżowego powiązanych z dziedziną automatyka przemysłowa?
  3. Jaka jest samoocena poziomu wiedzy stron współpracy na temat rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i wyższego?
  4. Z jakimi instytucjami, w jakim zakresie i z jaką częstotliwością współpracują strony – zaangażowane we współpracę pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy?
  5. Jakie korzyści z wzajemnej współpracy mają szkoły zawodowe, pracodawcy oraz szkoły wyższe?
  6. Na jakie trudności we wzajemnej współpracy napotykają szkoły zawodowe, pracodawcy oraz szkoły wyższe?
  7. Rozwojem jakich obszarów współpracy zainteresowani są pracodawcy i szkoły wyższe?

Efektem końcowym badań w latach 2024-2025 będzie publikacja 2 raportów w formie cyfrowej zawierająca konkluzje z badań ukierunkowane m.in. na identyfikację problemów we współpracy szkół zawodowych, uczelni i przedsiębiorstw, które mogą stanowić tematy do konkursu dobrych praktyk.

Rezultaty:

Raport z badań 2024 – Diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie dziedziny automatyka przemysłowa. Raport z badań 2024

Plik PDF do pobrania [2,3 MB]

Prowadzone badania wpisują się w poniższe obszary działalności BCU:

Obszar II. DZIAŁALNOŚĆ INTEGRUJĄCO-WSPIERAJĄCĄ
2.2. Wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny

Najnowsze wpisy

Wszystkiego najlepszego Drogie Panie

Z okazji Dnia Kobiet pragniemy wyrazić naszą wdzięczność i uznanie dla Waszej pracy, pasji oraz zaangażowania. Życzymy Wam, aby każdy dzień był pełen uśmiechu, sukcesów i satysfakcji. Niech otacza Was szacunek, życzliwość i wsparcie, a marzenia spełniają się nie tylko od święta.

30-godzinne szkolenie z programowania robotów przemysłowych w BCU2

W dniu 25 stycznia 2025 r. w Branżowym Centrum Umiejętności Nr 2 w Radomiu rozpoczęło się kolejne szkolenie dedykowane dorosłym uczestnikom: „Obsługa i programowanie robota przemysłowego”. Podczas 30 godzin zajęć uczestnicy będą zdobywać praktyczne umiejętności programowania ruchów robota, tworzenia specjalistycznych programów oraz obsługi systemów. Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu otrzymają Branżowy Certyfikat Umiejętności.