Diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny (badania): Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu.
Celem głównym badań pierwszej edycji badań w roku 2024 była diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru automatyki przemysłowej.
Po zapoznaniu się z zawartością publikacji z roku 2024, Czytelnik uzyska odpowiedzi na poniższe pytania:
- Jak przez poszczególne strony – uczestników współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy postrzegane jest szkolnictwo zawodowe?
- Jak strony współpracy oceniają szanse na znalezienie pracy przez absolwentów szkół zawodowych, którzy ukończyli naukę w zawodach szkolnictwa branżowego powiązanych z dziedziną automatyka przemysłowa?
- Jaka jest samoocena poziomu wiedzy stron współpracy na temat rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i wyższego?
- Z jakimi instytucjami, w jakim zakresie i z jaką częstotliwością współpracują strony – zaangażowane we współpracę pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy?
- Jakie korzyści z wzajemnej współpracy mają szkoły zawodowe, pracodawcy oraz szkoły wyższe?
- Na jakie trudności we wzajemnej współpracy napotykają szkoły zawodowe, pracodawcy oraz szkoły wyższe?
- Rozwojem jakich obszarów współpracy zainteresowani są pracodawcy i szkoły wyższe?
Efektem końcowym badań w latach 2024-2025 będzie publikacja 2 raportów w formie cyfrowej zawierająca konkluzje z badań ukierunkowane m.in. na identyfikację problemów we współpracy szkół zawodowych, uczelni i przedsiębiorstw, które mogą stanowić tematy do konkursu dobrych praktyk.
Rezultaty:
Raport z badań 2024 – Diagnoza potrzeb stron zaangażowanych we wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie dziedziny automatyka przemysłowa. Raport z badań 2024
Prowadzone badania wpisują się w poniższe obszary działalności BCU:
Obszar II. DZIAŁALNOŚĆ INTEGRUJĄCO-WSPIERAJĄCĄ
2.2. Wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny