Przejdź do treści
Działania i rezultaty

Zmiany w kształceniu zawodowym

Badanie dotyczące zmian w kształceniu zawodowym od września 2019 roku z odniesieniem do dziedziny automatyka przemysłowa będzie wykonywane sześć razy w latach 2024 i 2025 przez partnera BCU: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu.

W opracowaniach przedstawione zostaną najistotniejsze z punktu widzenia autorów zmiany w kształceniu zawodowych od roku 2019, ze szczególnym uwzględnieniem ich pływu na dziedzinę automatyka przemysłowa i przypisanych jej zawodów szkolnictwa zawodowego:

  • Automatyk (731107),
  • Technik automatyk (311909).

Efektem końcowym badania będzie publikacja raportu w formie cyfrowej zawierająca konkluzje z badań.

Rezultaty:

Raport nr 1, 2024Zmiany w kształceniu zawodowym (komunika nr 1) – Plik PDF [3,5 MB]

Raport nr 2, 2024DUZy, ZSK i dodatkowe uprawnienia w dziedzinie automatyka przemysłowa – Plik PDF [3,3 MB]

Raport nr 3, 2024Stereotypowe myślenie o doradztwie zawodowym w kształceniu zawodowym – Plik PDF [1,6 MB]

Raport nr 4, 2025Staże uczniowskie – Plik PDF [2 MB]

Wykonaj test wiedzy:

Test wiedzy z doradztwa zawodowego w szkole zawodowej

Test wiedzy z doradztwa zawodowego w szkole zawodowej

Prowadzone badania wpisują się w poniższe obszary działalności BCU:

Obszar IV. DZIAŁALNOŚĆ DORADCZO-PROMOCYJNA
4.4. Upowszechnianie zmian wdrażanych w kształceniu zawodowym od 2019 r

Obszar II. DZIAŁALNOŚĆ INTEGRUJĄCO-WSPIERAJĄCĄ
2.1. Wspieranie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczelni w nawiązywaniu współpracy z pracodawcami prowadzącymi działalność w danej dziedzinie, w tym z wykorzystaniem platformy INFOZAWODOWE

Najnowsze wpisy

WorldSkills Poland 2025 – podsumowanie regionalnej edycji w Radomiu

13 maja 2025 roku w Branżowym Centrum Umiejętności nr 2 w Radomiu odbyła się regionalna edycja konkursu WorldSkills Poland – Frezowanie CNC. Wydarzenie przyciągnęło młodych specjalistów z całej Polski i podkreśliło znaczenie współpracy edukacji z przemysłem.